سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل قنبری

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین قنبری گفت: مردم دشتابی واقعا در زمینه مسکن گلایه دارند و بارها در نماز جمعه و دفتر امام جمعه، مطالبه درست و به حق خود را مطرح کردند. ما هم در خطبه ها و هم در جلسات با مسئولان و هم گاهی همراه با مدیران در کوچه پس کوچه های دشتابی، این دغدغه مردم را مطرح و پیگیری کردیم، ولی هنوز جدیتی از سوی مسئولان مشاهده نکردیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل قنبری، امام‌ جمعه دشتابی قزوین در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه مسکن موضوعی بسیار با اهمیت در زندگی افراد است، اظهار کرد: به دلیل همین اهمیت است سه اصل سوم و ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی درباره مسکن است. با این تفاسیر همچنان شاهد مشکلاتی در زمینه تامین خانه برای مردم در کشور هستیم.

قنبری افزود: حدود ۱۵ سال پیش، یعنی در دوره دولت آقای احمدی نژاد، بر اساس بد سلیقگی، اجرای طرح مسکن مهر در دشتابی، دقیقا بین دو قبرستان آغاز شد و با وجود گذشت این همه سال، هنوز هم به دلیل نبود همکاری میان دستگاه های مختلف، مردم در منازل خود در مسکن مهر دچار مشکل هستند. در زمینه مسکن ملی شهرستان دشتابی نیز همین وضعیت وجود دارد و واقعا امیدوار هستیم این طرح به وضعیت خانه های مسکن مهر گرفتار نشود.

امام‌ جمعه دشتابی یادآور شد: اکنون در گام دوم انقلاب هستیم و بحث عدالت و توزیع عادلانه ثروت جزو موضوعات مهم است ولی گاهی وجود قوانین دست و پاگیر و گاهی نبود نظارت، مانع از اجرای عدالت می شود.

وی اضافه کرد: ۲۷ هزار نفر در دشتابی ساکن هستند ولی هنوز مشکلات مربوط به طرح مسکن مهر پابرجاست. تصور کنید فردی که ۱۵ سال پیش، ۱۰ سال داشته است، الان ۲۵ سال دارد و باید ازدواج کند و صاحب فرزند شود؛ ولی به دلیل مشکل مسکن و البته مشکلات دیگر، همچنان مجرد است. اگر قرار است طبق قانون جوانی جمعیت، برای افزایش جمعیت تلاش کنیم تا دچار پیری جمعیت نشویم، باید اقدامات علمی در زمینه های مختلف به ویژه مسکن و اشتغال جوانان صورت گیرد؛ ولی عملا در دشتابی در زمینه مسکن، هم مسکن مهر و هم مسکن ملی، از مسئولان فقط، وعده و وعید شنیدیم و اتفاقی نیفتاده است.

قنبری اظهار کرد: قطعا اجرای قانون جوانی جمعیت در شهرهای کوچک و روستاها آسان تر است ولی در همین مناطق از جمله در دشتابی، به دلیل مشکلات مربوط به مسکن، میزان فرزندآوری، خیلی امیدوار کننده نیست.

امام‌ جمعه دشتابی ادامه داد: عدم هماهنگی میان دستگاه های مختلف به ویژه شهرداری و منابع طبیعی، و وجود قوانین دست و پاگیر، میزان دستیابی مردم به مسکن، چه در زمینه خرید و چه در زمینه اجاره، با مشکلاتی روبرو است.

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها درباره خطر پیری جمعیت تذکر داده اند و بر لزوم رفع موانع ازدواج و فرزندآوری و اهدای مشوق های لازم به نسل جوان تاکید کردند ولی همین موضوع مسکن را مسئولان حل نکردند. مردم دشتابی واقعا در زمینه مسکن گلایه دارند و بارها در نماز جمعه و دفتر امام جمعه، مطالبه درست و به حق خود را مطرح کردند. ما هم در خطبه ها و هم در جلسات با مسئولان و هم گاهی همراه با مدیران در کوچه پس کوچه های دشتابی، این دغدغه مردم را مطرح و پیگیری کردیم، ولی هنوز جدیتی از سوی مسئولان مشاهده نکردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha